Sandnessjøen Idrettslag samler alle gruppene under samme hovedsponsor.
Ei markedsgruppe i idrettslaget har jobbet med ei endring av markedsarbeidet i klubben. Det har nå resultert i at Sparebank1 Helgeland går inn som generalsponsor for hele klubben, på tvers av alle idretter/grupper.
«Vi ønsker å bygge et mer samlet SIL med en sterkere felles identitet. Selv om alle idretter må leve sitt eget liv mener idrettslaget at dette er en god og fornuftig løsning som vil gagne alle idretter. Responsen fra våre samarbeidspartnere har vært unisont positiv. Det er selvfølgelig en del potensielle ulemper ved å strukturere markedsarbeidet slik. Vi kan blant annet miste noen samarbeidspartnere. Fordelene anses likevel som større, og vi håper at vi over tid vil komme bedre ut rent økonomisk», sier markedsgruppen, som består av Øyvind Wang, Stian Theting og Stian Guttormsen, på nettsida til SIL Fotball.
Avtalen mellom SIL og hovedsponsoren ble signert 16. februar.
Foruten den største samarbeidspartneren i år, har idrettslaget også to «gull-sponsorer», tre «sølv-sponsorer» og fire «bronse-sponsorer».