Ny hjemmeside og logo er laget for havbrukskonsernet på Lovund.
Den nye profileringen knyttes til at det neste år har gått 50 år siden den første oppdrettslaksen ble satt i sjøen på Lovund, ifølge melding på den nye nettsiden.
– De neste årene skal vi bygge en sterkere merkevare som enda tydeligere baserer seg på vår historie, vår region og vårt produkt. Som en del av denne prosessen har vi fått utviklet ny logo, ny nettside og nye profilelementer som vi tar med oss videre, sier adm dir i Nova Sea, Tom Eirik Aasjord.
Om den nye logoen sier Nova Sea:
– Det er tatt utgangspunkt i en sirkel, som et symbol for Nova Seas verdier: lokal, ansvarlig, kompetent og stolt. Derfor er O´en uthevet.
– I tillegg er det en referanse til selskapets gründer, Steinar Olaisen.
– Sirkelen er også en form som finnes igjen over alt: i en merd, i et rognkorn og ikke minst – i sola.
– E´en er også uthevet. Visuelt fremstår den som bølgene i havet eller gjenskinnet fra sola, men er henvisning til de ringvirkningene som kommer fra aktivitetene Nova Sea har langs kysten.